I bought this car as part of the "Kultowe Auta PRL" series about year and half ago. I did some mods to the interior, broke windshield and leave it. Finally in December of 2015, I managed to get VAZ 2103 and swap windshields. Then did some other mods (i.e. Wunderbaum on interior's mirror) and drop it on custom F40 wheels, but I wasn't satisfied with effects. Some days ago I finally finish it, going a bit in russian resto style, so
-keep original state of car
-lowered using airrirde
-bigger steelies with low profile tires
I don't have much more to write, cause mods are simple.
Make: VAZ (Lada)
Model: 2106
Model maker: IST Models for DeAgostini's Poland "Kultowe Auta PRL"
Scale: 1:43 diecast
Modifications:
-lowered
-changed rims and tires
-painted interior
-added details and russian plates
-painted details
-polished paint
-changed rims and tires
-painted interior
-added details and russian plates
-painted details
-polished paint
Greetings
Brociu
! :)
Świetnie to wygląda, chciałbym nawet coś takiego u siebie :)
ReplyDeletePozdrowienia
Da się zrobić ;)
DeletePozdrawiam, Brociu
Zakładając, że infrastruktura drogowa i sama nawierzchnia za nasza wschodnią granicą jest gorsza niż u nas, stwierdzam, że ów Łada nigdzie nie pojedzie z takim zawieszeniem ;) świetnie Ci to wyszło kolego Brociu ;)
ReplyDeletePozdrawiam!
Zostało to wspomniane w opisie, zawieszenie w tej Ładzie to tzw. "airride", pozwala to opuścić samochód na "brzuch" podczas postoju i podniesienie do fabrycznej wysokości na czas jazdy.
DeleteTutaj układ nie został zaimitowany, z racji że i tak byłby niewidoczny, ale np w Warszawie na pace pojawiła się instalacja tego typu zawieszenia w postaci butli na powietrze oraz wychodzących z niej rurek ;)
Podobny układ stosowany jest seryjnie w Citroenach C5 i Mercedesach S W220, z tym że w świecie tuningu ma on troszkę większe możliwości
Pozdrawiam, Brociu